zaterdag 9 juli 2011

Dag 5: It's a jungle out there!

Deze kleine (vermoedelijke) dame is niet sterk genoeg. Alhoewel moederpoes vele melkbronnen aan haar buik heeft zitten, heeft ze het de laatste dagen kennelijk te vaak af moeten leggen tegen haar inmiddels wat grotere (vermoedelijke) broers. Na 3 eerste goede dagen vol groei, bleek ze vrijdag maar 8 gram te zijn aangekomen. En vandaag zelfs maar 3 gram. Dat hoort 10gr per dag te zijn, maar daar heeft zij dus 2 dagen over moeten doen.

Haar broertjes daarentegen zijn er in geslaagd zoveel melk te veroveren dat zij 40 en 35 gram zijn aangekomen in 2 dagen. Kortom: Zus loopt nu al 30 gram achter. En dat heeft weer tot gevolg dat de broers nu al behoorlijk kunnen duwen en trekken om de beste melkfabriek te pakken te krijgen, terwijl zij ligt te slapen of sloompjes wat rondzoekt. En daar win je de oorlog niet mee.

Tijd voor oma (dat ben ik dus) om de verantwoordelijkheden wat uit te breiden. Dierenarts gebeld, vast een blikje kittenmelk gehaald voor het geval dat, en verder met mijn neus op de momenten dat de fabriek weer open gaat. Want het is toch het beste als ze niet bijgevoerd hoeft te worden maar gewoon bij moeder Luna kan blijven. Dus heb ik mij vandaag met toewijding in het strijdgewoel gestort, als beschermer van Zus. Kittens aangelegd, haren weggeduwd en grote broers uit de weg proberen te houden.

Rond vier uur, zo'n 4 mini-oorlogjes later, kon ik mijzelf niet meer beheersen: Tijd voor een tussentijdse weging. En gelukkig, in een paar uur tijd is mevrouw alweer 7 gram aangekomen! Pfiew....

1 opmerking: