maandag 18 juli 2011

Dag 14: De Rand

De dames en heren zijn nu 2 weken oud, en het wordt steeds levendiger in de doos. Zo levendig dat er nu ook geregeld verkennende tochten richting De Rand van de kittenwereld worden ondernomen. Het leven aan de andere kant van de kartonnen doos begint te trekken.

Vooral Grey Jr. lijkt geregeld bijna over de rand te vallen (letterlijk), om op het laatste moment toch maar weer te kiezen voor de beslotenheid van het nest. Vandaag zelfs vergezeld in het avontuur door zijn/haar kleine zusje (foto). En nu het 'kittens met een missie' lijken te worden breek ik het hoofd over vervangende opvang. Want ook Luna ligt tegenwoordig vaker voor de nestdoos op het kussen (om de dreigende val te breken van de kittens) dan er in. Met zijn allen slapen in de doos leidt vaak tot veel gepiep omdat moederlief dan bovenop de kleintjes gaat liggen als gevolg van ruimtegebrek.

Ik overweeg nu een zachte hondenmand aan te schaffen. Maarja, dat is ook maar uitstel van het probleem met pakweg een week. Die rand zullen ze ook snel overwonnen hebben vermoed ik. Dus in feite wordt het gewoon tijd voor drastischere maatregelen. Een dezer dagen ga ik aan de slag met de herinrichting, om van de kinderhoek maar tijdelijk een kattenhoek maken. Want tja, als de kinders uit willen vliegen hou je ze toch niet tegen nietwaar.
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Heb ik toch pas een zachte kattenmand weggedaan.......:(( Wat een droppies zijn het toch, en zo fotogeniek!

    BeantwoordenVerwijderen